Gepost door: janvanrenesse | 19/05/2009

Opdracht 7

samen2

Van drie presentaties wordt het gebruik van multimedia technieken beoordeeld op basis van de 6 principes uit  hoofdstuk 2 van het boek “Digitaal Leren; ICT toepassingen in het hoger onderwijs”.

De eerste presentatie is de clip op Youtube van Commoncraft “RSS In Plain English”.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=0klgLsSxGsU

  • Gebruik van audio en video: principe 5 – het modaliteitsprincipe.
  • Opm. tempo soms (te) hoog.
  • Duidelijke en begrijpbare boodschap.

Tweede presentatie is een onderdeel van de website www.bioplek.org.

  • Tekst en afbeeldingen en een enkele animatie.
  • Principe 3 – het temporal contiguity principe
  • Opm. (te) veel tekst, niet sprankelend, lijkt op regelrechte kopie uit een boek.

De derde presentatie was een voorbeeld uit de site www.howstuffworks.com. De pagina toont de uitleg van een CD-speler.

  • Tekst en animatie: principe 2 – het spatial contiguity principe
  • Afstand tussen tekst en animatie/beeld is (te) groot.
  • Opm. voorkennis is nodig om tekst en beeld te begrijpen.
Responses

  1. Hoi,

    Ik zag dat je nog geen reactie had gehad en ik dacht ik ga gelijk reageren.

    Voorbeeld 1: inderdaad, het tempo is hoog. Ik kan hem zelf niet volgen, maar ik denk niet dat zijn boodschap te begrijpen is. Dat hangt allemaal van de ict ervaring van de ontvanger af.

    Zou je mijn opdracht willen doorlezen en een reactie achterlaten.

    Groetjes,
    Said

  2. Hoi Andre,

    Ik kan je 2 voorbeelden (Opdracht 7c) niet vinden.
    Waar staan ze?

    Judith

    • Oeps, waar ging dit ook alweer over? Welke opdrachten bedoel je? Andre


Geef een reactie

Categorieën

